1.Wybierz menu Produkcja. 2.Kliknij Raty, wyświetli się lista wszystkich rat w systemie. |
Lista zawiera wszystkie raty w systemie, domyślnie: prezentowane są raty nieopłacone, lista jest posortowana po dacie wymagalności wpłaty – na początku listy znajdują się raty z najstarszą datą wymagalności. |
Przyjmuje się, że rata w statusie:
•Nieopłacona – to zarejestrowana nowa rata.
•Opłacona – to rata opłacona przez klienta, płatność została uiszczona w TU, a do kancelarii brokerskiej wpłynęła informacja o opłaceniu raty.
•Rozliczona z TU – to rata, która została opłacona przez klienta oraz do kancelarii brokerskiej zostało przekazane wynagrodzenie za daną ratę z TU.
Z poziomu listy rat System umożliwia zmianę statusu rat. Zarówno przy zmianie statusu rat na Opłacona jak i Rozliczona z TU nie ma możliwości wprowadzenia ani Daty wpłaty ani Daty rozliczenia – w tych dwóch przypadkach System ustawia datę na bieżącą. |
Zmiana statusu raty
1.Wybierz menu Produkcja, kliknij Raty. 2.Gdy wyświetli się lista wszystkich rat w systemie, zaznacz jedną lub kilka rat poprzez zaznaczenie checkboxu przy racie. 3.Kliknij Zmień status. 4.Wybierz odpowiedni status dla raty, zapisz zmiany. |