System daje możliwość nieodwracalnego usunięcia danych z Systemu dla uprawnionych użytkowników. W tym celu należy skorzystać z uprawniania o nazwie Usuwanie obiektów biznesowych i przypisać go do odpowiedniej roli. Więcej informacji o rolach i uprawnieniach znajdziesz w rozdziale Role i uprawnienia.
Korzystając z uprawniania Usuwanie obiektów biznesowych można usunąć z Systemu następujące dane:
•polisy oraz umowy generalne,
•kontrahentóow,
•przedmioty ubezpieczenia,
•szkody,
•towarzystwa ubezpieczeniowe.
Usunięcie danego obiektu biznesowego jest poprzedzone komunikatem o powiązanych obiektach biznesowych, które należy odpiąć przed ostatecznym zatwierdzeniem operacji usunięcia.
Jeżeli usuwany obiekt biznesowy był związany z zadaniem/zdarzeniem to po wykonanej operacji usunięcia zadanie/zdarzenie otrzymuje status Usunięte. |
Nie ma możliwości usunięcia polisy, dla której raty znajdują się w statusie Opłacona lub Rozliczona z TU, a także TU, dla którego został zarejestrowany slip. |
Jeśli pod usuwanym obiektem biznesowym jest podpięty załącznik to zostanie on nieodwracalnie usunięty a następnie zwolniona przestrzeń na składowanie danych. |
Usuwanie obiektów biznesowych z Systemu ma charakter nieodwracalny, a dane usunięte w ten sposób nie mogą zostać przywrócone. |