Usuwanie danych z Systemu

Poprzednia Do góry

System daje możliwość nieodwracalnego usunięcia danych z Systemu dla uprawnionych użytkowników. W tym celu należy skorzystać z uprawniania o nazwie Usuwanie obiektów biznesowych i przypisać go do odpowiedniej roli. Więcej informacji o rolach i uprawnieniach znajdziesz w rozdziale Role i uprawnienia.

 

Korzystając z uprawniania Usuwanie obiektów biznesowych można usunąć z Systemu następujące dane:

polisy oraz umowy generalne,

kontrahentóow,

przedmioty ubezpieczenia,

szkody,

towarzystwa ubezpieczeniowe.

 

Usunięcie danego obiektu biznesowego jest poprzedzone komunikatem o powiązanych obiektach biznesowych, które należy odpiąć przed ostatecznym zatwierdzeniem operacji usunięcia.

 

05o

Jeżeli usuwany obiekt biznesowy był związany z zadaniem/zdarzeniem to po wykonanej operacji usunięcia zadanie/zdarzenie otrzymuje status Usunięte.

 

05o

Nie ma możliwości usunięcia polisy, dla której raty znajdują się w statusie Opłacona lub Rozliczona z TU, a także TU, dla którego został zarejestrowany slip.

 

09r

Jeśli pod usuwanym obiektem biznesowym jest podpięty załącznik to zostanie on nieodwracalnie usunięty  a następnie zwolniona przestrzeń na składowanie danych.

 

09r

Usuwanie obiektów biznesowych z Systemu ma charakter nieodwracalny, a dane usunięte w ten sposób nie mogą zostać przywrócone.