Szczegóły umowy generalnej - widok 360

Poprzednia Do góry Następna

1.Wybierz menu Produkcja i kliknij Ubezpieczenia.

2.Gdy wyświetli się lista wszystkich gwarancji, polis oraz umów generalnych, wyszukaj daną umowę generalną i kliknij w Szczegóły.

 

System prezentuje dane w widoku 360. Są tutaj zawarte wszystkie informacje o umowie generalnej, w podziale na tematyczne zakładki. Jeżeli przy rejestracji umowy generalnej, został wybrany realizowany proces, to po lewej stronie panelu znajduje się podział etapów wyszczególnionych w ramach procesu obsługi umowy generalnej. Więcej informacji na ten temat w rozdziale: Obsługa procesów, etapów i zadań.

 

58

 

Widok etapów wyszczególnionych w ramach procesu obsługi umowy generalnej

Po lewej stronie pulpitu możesz zobaczyć szczegóły dotyczące realizowanych etapów, takich jak: nazwa etapu, termin realizacji, zadania do wykonania, status. Dodatkowo oznaczone są funkcje typu: zadanie obligatoryjne, kamień milowy. Klikając na dany etap, masz dostęp do listy zadań do wykonania w ramach etapu.

 

05o

W ramach zadania danego etapu możesz uwzględniać dodatkowe informacje, np. opis, komentarz, typ zadania, obiekty powiązane, status, data przypomnienia, lub data wykonania zadania. Wgląd do etapów procesów jest możliwy po uprzednim zdefiniowaniu szablonu procesu obsługi. Więcej szczegółów na temat definiowania procesów znajdziesz w rozdziale: Definiowanie szablonów procesów, etapów i zadań.

 

W widoku 360 dostępne są zakładki:

Podsumowanie

Znajdziesz tutaj zestawienie najważniejszych informacji dotyczących umowy generalnej (dane umowy generalnej, dane dodatkowe, dane podmiotów, oraz przypomnienia).

 

Dane

W zakładce znajdują się wszystkie informacje wprowadzane podczas rejestracji umowy generalnej, możesz zmienić dane w takim zakresie, jak przy rejestracji umowy generalnej. Więcej informacji w rozdziale: Rejestracja umowy generalnej.

 

Ryzyka

Za pomocą dostępnych opcji należy określić zakres ubezpieczenia oraz wskazać rozszerzenia i przedmioty ubezpieczenia, a w przypadku umowy generalnej gwarancyjnej – określić limity i podlimity.

 

09r

Aby pod umową generalną flotową poprawnie zakładać polisy dla pojazdu, należy w systemie zmapować swoje ryzyka na odpowiednie ryzyka: AC, OC itd. Takie mapowanie jest konieczne, aby   aby było wiadomo które ryzyko jest np. ryzykiem OC. W systemie istnieje możliwość wprowadzania dowolnych nazw dla ryzyk, więc każda kancelaria brokerska może nazywać ryzyka we własnym zakresie.

 

Więcej informacji na ten temat w rozdziale: Ryzyka ubezpieczeniowe, Określenie zakresu ubezpieczenia, Rejestracja flotowej umowy generalnej.

 

Historia

Zakładka umożliwia wprowadzenie komentarzy/notatek w kontekście danego obiektu. System automatycznie zapisuje w zakładce informacje o dodaniu lub usunięciu załącznika oraz dodaniu nowego zadania powiązanego z danym obiektem.

 

Polisy

Z poziomu tej zakładki widzisz listę wszystkich polis zawartych w ramach podpisanej umowy generalnej.

W tym miejscu możesz:

dodać do umowy generalnej polisę, która jest już zarejestrowana w systemie (kliknij Dodaj polisę).

zarejestrować nową polisę dla kontrahentów, których dotyczy umowa generalna (kliknij Zarejestruj polisę).

odpiąć daną polisę z umowy generalnej (kliknij Odepnij).

 

Gwarancje

Zakładka dotyczy tylko umowy generalnej gwarancyjnej i umożliwia rejestrację i dodanie gwarancji w ramach podpisanej umowy generalnej. Gwarancje wpływają na pomniejszenie limitu i podlimitu umowy generalnej. Na zakładce Podsumowanie widoczny jest wykres, który pokazuje wykorzystanie limitów umowy gwarancyjnej oraz czas trwania umowy.

 

Raty

W tym miejscu dostępne są raty ze wszystkich polis/gwarancji podpiętych pod umowę generalną.

1.Wybierz menu Produkcja i kliknij Ubezpieczenia.

2.Gdy wyświetli się lista wszystkich gwarancji, polis oraz umów generalnych, wyszukaj daną umowę generalną i kliknij w Szczegóły.

3.Przejdź na zakładkę Raty.

4.Kliknij Dodaj ratę.

5.W otwartym oknie wypełnij wymagane, kliknij Zapisz.

 

05o

Wprowadzona rata będzie widoczna na liście wszystkich rat z polis zarejestrowanych w danej umowie generalnej. W tym miejscu można edytować, zmienić status lub usunąć daną ratę oraz eksportować zestawienie do pliku Excel. Więcej informacji na temat obsługi płatności w rozdziale: Lista rat - obsługa płatności.

 

Prowizja

W zakładce znajdują się informacje o podziale kurtażu. Z poziomu zakładki możesz wprowadzić m.in. brokerów pracujących przy danej umowie generalnej, oraz określić ich wynagrodzenie jako procentu kurtażu.

1.Wybierz menu Produkcja i kliknij Ubezpieczenia.

2.Gdy wyświetli się lista wszystkich  lista gwarancji, polis oraz umów generalnych, kliknij w Szczegóły danej umowy generalnej.

3.Przejdź na zakładkę Prowizja.

4. Dodaj brokera/podmiot/pracownika z listy, kliknij Zapisz.

 

Wybierając pozycję z rozwijanej listy możesz przypisać procent prowizji do:

innych pracowników kancelarii (przycisk Dodaj brokera),

podmiotów współpracujących, np. innych kancelarii (przycisk Dodaj podmiot),

pracowników firm zewnętrznych, np. osób po stronie kontrahenta, towarzystw ubezpieczeniowych (przycisk Dodaj pracownika).

 

05o

Możliwe jest wprowadzanie/usunięcie dowolnej liczby brokerów/podmiotów/pracowników mających udział w kurtażu. Pozostały kurtaż nierozdzielony pomiędzy brokerów/podmioty/pracowników zawsze jest przypisywany do kancelarii brokerskiej.

 

Koasekuracja

W zakładce możesz wskazać zakłady ubezpieczeń, które biorą udział w ubezpieczeniu wraz z ich procentowym zaangażowaniem.

1.Wybierz menu Produkcja i kliknij Ubezpieczenia.

2.Gdy wyświetli się lista wszystkich  lista gwarancji, polis oraz umów generalnych, kliknij w Szczegóły danej umowy generalnej.

3.Przejdź na zakładkę Koasekuracja.

4. Dodaj TU z listy, uzupełnij procent udziału, kliknij Zapisz.

 

05o

Możliwe jest wprowadzanie/usunięcie dowolnej liczby TU do koasekuracji.

 

Zdarzenia

Z poziomu zakładki możesz tworzyć i zlecać nowe zdarzenia.  

 

Dodawanie nowego zdarzenia

1.Wybierz menu Produkcja i kliknij Ubezpieczenia.

2.Gdy wyświetli się lista wszystkich gwarancji, polis oraz umów generalnych, kliknij w Szczegóły danej umowy generalnej.

3.Przejdź do zakładki Zdarzenia, kliknij Dodaj zdarzenie.

4.W otwartym oknie uzupełnij dane i zapisz zmiany.

 

Oprócz tego możesz zmienić użytkowników przypisanych do poszczególnych zdarzeń oraz eksportować listę zdarzeń do pliku Excel. Dodatkowo masz możliwość wpisania komentarza do zdarzenia. W tym celu należy kliknąć w wybrane zdarzenie (zostanie ono podświetlone na niebiesko), a następnie w polu Dodaj komentarz wpisz treść komentarza i kliknij Dodaj.

 

Załączniki

Zakładka umożliwia wprowadzanie dowolnych załączników związanych z daną umową generalną.

1.Wybierz menu Produkcja i kliknij Ubezpieczenia.

2.Gdy wyświetli się lista wszystkich gwarancji, polis oraz umów generalnych, kliknij w Szczegóły danej umowy generalnej.

3.Przejdź do zakładki Załączniki, kliknij Dodaj załącznik.

4.W otwartym oknie kliknij Wybierz, aby wskazać plik, który chcesz dołączyć, zapisz zmiany.

 

05o

Dodając nowy załącznik możesz wprowadzić komentarz opisujący zawartość pliku oraz wskazać typ dokumentu. Wprowadzone załączniki można pobierać, edytować oraz usuwać. Załączniki mogą mieć następujące rozszerzenia: jpg, jpeg, jfif, jpe, tif, tiff, png, docx, xls, xlsx, ppt, pptx, ppsx, pdf, rtf, pps, doc, rar, zip, msg.

Zaznaczenie pola Widoczny w SelfService spowoduje, że dany plik będzie widoczny w Portalu klienta.

 

Więcej informacji na temat opcji pracy z załącznikami znajdziesz w rozdziale: Praca z aplikacją.

 

Korespondencja

Zakładka zawiera korespondencję dotyczącą danej umowy generalnej. W przypadku wiadomości e-mail wysłanych z poziomu danej UG, odpowiedzi na taką wiadomość będą widoczne na profilu użytkownika oraz na zakładce Korespondencja tej UG. Szczegółowy opis funkcjonowania skrzynki mailowej znajduje się w rozdziale: Poczta e-mail.